Autojen teippaukset kaikkiin autoihin.

Autojen teippaukset 29 vuoden kokemuksella

Auton teippauksella mainostat kustannustehokkaasti!

Miten sinun yrityksesi näkyy arjessa?


Ajelen Helsinkiin töihin aamuruuhkassa. Kuka täällä seuduilla asuukin tietää, että aamu- ja iltapäiväruuhkat ovat päivistä riippumatta suhteellisen suuria. Olen jonossa ja aikani kuluksi lueskelen ja katselen edessä ja vierellä olevien autojen teippauksia ja tekstejä. Mietin, voiko paremmin tulla arjessa nähdyksi? Ympärilläni on paljon yrittäjiä, yrityksiä ja palveluita tarjoavia. Otan puhelimella kuvan ja saan kiinnostavat yhteystiedot muistiin. 


Miten sinun yrityksesi näkyy arjessa? Oletko ajatellut valjastaa autosi osaksi markkinointisuunnitelmaa? Jos et, niin suosittelemme lämpimästi. Näkyvyys on kattava ja jättää sopivalla hetkellä mielikuvan ja yhteystiedot yrityksestäsi. 


Me tarjoamme 29 vuoden kokemuksella autojen teippauksia, auton koosta riippumatta ja avaimet käteen periaatteella. Suunnittelemme ja toteutamme laadukkaasti sekä ammattitaidolla yrityksesi auton näkyväksi, liikkuvaksi ulkomainokseksi. Hyödynnä siis autosi mainospinta-ala yrityksesi arjessa. Saavutat sillä runsaasti mainostilaa ilman mediakustannuksia. 

Kysy lisää

Juha Humppi


Toimitusjohtaja

Puh. 040 127 1310

juha@efs.fi

Logo, graafinen suunnittelu, liikemerkki

Logo - Liikemerkki

Onko logolla väliä?

Ilman logoa yrittäjää voisi verrata vaikka ”suutarin lapseen ilman kenkiä”. Hyvän liikeidean eteenpäin vieminen huutaa kaverikseen graafisesti esitettyä tunnusmerkkiä, jossa yhdistyvät yrityksen liikeidean ydinajatus, arvot tai toimiala yksinkertaisesti esitettyinä. Pienikin start-up yritys näyttää haluttavammalta ja ammattimaisemmalta, kun yrityksen viestinnässä näkyy ammattimainen logo ja/tai liikemerkki. 


Mitä sinun tulisi miettiä, kun pyydät tarjouksen logon suunnittelusta? 

Moni pienyrittäjä kipuilee hyvän liikeidean syntymisen jälkeen mm. logon suunnittelusta ja toteuttamisesta. Tähän projektiin kannattaa ottaa ammattilainen. Alla listaus muutamista asioista, joita kannattaa miettiä valmiiksi, ennen kuin logon suunnittelulle annetaan toimeksianto. 


  • Kerro suunnittelijalle yrityksesi tavoitteet; visio ja missio
  • Mieti yrityksesi toimialaan liittyvät tekijät mm. kohderyhmät, tuote- ja palveluvalikoiman, liiketoimintaperiaatteet ja yrityksesi arvot. 
  • Jos yritykseesi liittyy tarina, sen parempaa lähtökohtaa yrityksen logon suunnittelulle ei voisi olla. 
  • Mieti missä haluat logosi näkyvän ja mitkä ovat sen pääasialliset käyttökohteet. 
  • Onko logon väritykselle olemassa jo raamit, vai lähdetäänkö liikkeelle ihan alkutekijöistä?
  • Onko logon muodolla merkitystä? 
  • Onko olemassa esim. slogania?


Mihin logoa tarvitsemme? 

Mihin yrityksen logoa tai tunnusta tarvitaan ja onko sillä merkitystä esim. yrityksen liiketoiminnalle? Ammattimaisen mielikuvan luomisen lisäksi tunnuksen avulla yleensä pyritään tavoittelemaan myyntiä ja sen kasvattamista sekä lisäämään yrityksen tunnistettavuutta. 


Logo ja liikemerkki näkyvät useimmiten yrityksen verkkosivuilla, esitteissä, mainoksissa, sosiaalisen median kanavissa, käyntikorteissa jne. Ne viestivät ammattimaisuudesta ja väistämättä kertovat yrityksen olemassa olosta. Yrityksen graafinen elementti muodostuu yleensä logosta eli yrityksen nimen graafisesta esitystavasta ja liikemerkistä, joka on taas usein logon yhteydessä tai kokonaan erillisenä esitettävä graafinen symboli tai ikoni, joka on helppo yhdistää yrityksen tai tuotteen nimeen.


Tarina logon taustalla

Yleisesti hyvä logo on yksinkertainen ja pyrkii edustamaan yrityksen arvoja, toimintaa tai toimialaa, kaikkea sitä millä voisi olla yrityksen myynnin ja ns. brändin kannalta merkityksellistä. Parhailla logoilla on taustalla tarina, joka on onnistuttu kiteyttämään visuaaliseen muotoon. 


Meidän useimman mieliin on syöpynyt vahvoja mielikuvia tietyistä logoista ja liikemerkeistä, kuten vaikka Applen omena, joka tunnistetaan pelkästään liikemerkistä. 


Niken logon abstraktin liikemerkin tunnistavat varmaan lähes kaikki. Siitä välittyy vahva vauhdin hurma. Woosh-nimellä tunnetun logon suunnitteli graafisen suunnittelun opiskelija Carolyn Davidson vuonna 1971. Legendaarinen logo syntyi lopulta vain 18 tunnissa ja Davidson ansaitsi työstään vaivaiset 35 dollaria.

Oregonissa perustettu yritys otti Nike nimensä kreikkalaisen mytologian voiton jumalattarelta.


Inspiraatio taas Niken sloganiin ”Just do it” tuli aikoinaan kuolemaan tuomitun vangin lausahduksesta ”Lets do it”, jonka hänen kerrotaan sanoneen ennen teloitusta.


Suutarin lapselle kengät

Olemme kaikki varmaan sitä mieltä, että suutarin lapsella täytyy olla kengät ja yrittäjällä logo, joka näyttää visuaalisesti yrityksesi näköiseltä. Parhaat logot syntyvät tarinoista ja hyvinkin yksinkertaisista elementeistä.


Ota yhteyttä, niin tehdään yrityksesi tarina näkyväksi.   

Kysy lisää

Juha Humppi


Toimitusjohtaja

Puh. 040 127 1310

juha@efs.fi

Lue lisätietoja